2012. március 14., szerda

kakaslepesben

Vegre megszabadultunk Ao Nangbol! Reggel minibusszal vittek minket a Phang Nga obolbe, eszaknyugatra Krabi tartomanytol, ahol eddig voltunk. A Phang Nga obol szinten nemzeti park es hasonlo meszkosziklak tarkitjak mint Ko Phi Phi es kornyeket, viszont nincsenek strandok. Hosszucsonakkal indultunk a meszkosziklakhoz egy folyotorkolattol. A cel legfokepp a James Bond szikla volt. Ennel a sziklanal is forgattak Az aranypisztolyos ferfi c. James Bond filmet a hetvenes evekben. Ahogy bertunk a tengerhez, mangroveerdok kozott mentunk. A mangrove fa vedett, gazdag elovilaggal. A fanak leggyokerei vannak, apalykor a viz felett levegot vesznek fel. Utkozben mas sziklakat is lattunk, peldaul a Pudli hegyet, tenyleg kis fodros-bodros uszkar alakja van.

A James Bond szikla valojaban ketto szikla: a Khao Phing Kan - Tamaszkodo hegy, es Ko Tapu, azaz Szog-hegy. A nev talalo, alul elvekonyodott szikla, es nem lehet megkozeliteni az erozio miatt, igy csak a Tamaszkodo-hegyrol nezheto. Pontosan nem tudom, hogy mindketto vagy csak a Ko Tapu szerepelt e a filmben, de ezt is meg fogom nezni otthon. :) Bameszkodtunk egy darabig, de nem volt sok idonk. Visszamentunk a csonakhoz, de egy valaki kesett es nem tudtunk elindulni. A vezetonk mar nagyon ideges volt, valoszinu szidta mint a bokrot csak mi nem ertettuk, majd megjott a csavo. O, a tetkos rocksztar figura nem volt valami bizalomgerjeszto. Vegre elindultunk, mentunk vagy otven metert, mikor egy masik, idoben ott levo gyerek integett a parton, hogy ott hagytuk :)) A csaj akkor mar kiakadt, mint a kakukkosora. Bevittek minket a mangroveerdobe nezelodni, es atvittek minket csonakkal egy nagy meszkoszikla alatti barlangon. Ugy kell elkepzelni, hogy magas hegy, a labanal barlang, es atlatni a tololdalra.

Pihenni megalltunk a kenukolcsonzo allomasanal. A kenuturakat ket allohajorol inditjak. Kaptunk egy lila szorpot es fenykepezgettunk. Kozben a csintalan rocksztar baratunk egy jointot tekert fent a hajo tetejen es egy thai kenus alkalmazottal gyorsan megkotott baratsag alkalmabol el is szivtak. Jo kedve is kerekedett tole utana.

Ko Panyin ebedeltunk. Ko Panyi egy vizre epult colopfalu a Phang Na obolben. Van iskolajuk, focipalyajuk, mind colopre epulve. Allitolag Java szigeterol erkezett ket csalad leszarmazottai. Ketezren elnek a faluban es muszlimok. A kajat kb. tiz perc alatt lerendeztuk ketten a Gaborral, mert csak 45 perc volt nezegetni es mi olyan reszre akartunk eljutni, ahol kezdodnek az erdekessegek es nincs arus. Vannak viskok es vannak csilli villi hazak a faluban. Halaszatbol elnek. Az arusokon kivul nem nagyon baratkozosak. Gaborral megtortent a csoda, amit mar regen vart, husz baht fejeben a karjara ultettek egy majmot. Nagyon edesek voltak igy egyutt :)) A majmon egyebkent pelenka volt es ettol meg emberibbnek latszott.

Majmokbol sosem eleg, kovetkezett a Majom-barlang. Egy fekvo Buddha szobor es kulonfele meszkoalakzatok megtekintese utan vartuk a majmok felbukkanasat. En meg felmasztam egy magasabb reszere a barlangnak, a cel elott megkerdeztem egy csavot, erdemes-e tovabb masznom a lepcsoket, mi van fent, azt mondta semmi. Megfordultam szepen es lejottem. Lattam, hogy a Gabor lebiggyedt szajjal nezegeti a barlang szelen az erdot, mikor bukkannak fel a majmok, de csak nem jottek. Mire odaertem, mar egy-ket himbalozo ag sejtetett valamit. A bejaratnal tobb tiz kis majom bukkant fel. Gyorsan vettunk mogyorot, a fenykepezot beizzitottuk es johetett a majometetes! :) A pici majomtol az alfahim majomig az egesz banda megjelent es az osszes turista etette oket. A turavezetok meg fogtak a fejuket, hogy ebbol mikor lesz indulas..:) Egy pici majmot neztunk ki es neki adtuk a mogyorokat. Nagyon edes volt, ahogy a babakeznel is kisebb ujjaival kimarkolta a kezembol a mogyorokat. Egy sarokba bedobtam egy csomo mogyorot, vagy tiz majom odasereglett, lett is am balhe :) Akar az emberek, ha ledobnal kozejuk par milliot..:) Nehezen, de sikerult az osszes embert betuszkolni a majmoktol a buszba, es egy vizeseshez vittek minket, de az eso miatt senki nem furdott benne. Fenntartasaim vannak a thai vizesesekkel kapcsolatban, ez sem volt tobb egy-masfel meternel. :)

A busz Phang Nga varosaba vitt es mi kiszalltunk, nem mentunk vissza Ao Nangba. Ugy volt, hogy Phang Nga varosaban maradunk, de mivel ott strand kozel-tavol nincs es ugy ereztuk, nagyjabol a kornyeket kipipalhatjuk es alig maradt par napunk, kineztunk a konyvbol egy elvileg szep es csendesebb helyet egy kicsit eszakabbra az Andaman-tenger partjan, Hat Khao Lakot. A buszpalyaudvaron eppen tiz perc mulva indult busz oda, csatlakozassal Kok Loi-nal.

Busz helyiekkel. Ezt mar szeretem! Faj a szivem az illendosegbol nem keszitett kepekert. A busz egy kicsit utott kopott, de nincs nagy kulonbseg a hazaiaktol. Legkondi van, a thai zene pedig nem szol, uvolt. Egy kalauz csaj, eleg taho, szigoru arccal parancsolgat nekem: go! you!, mutogat es lokdos. Ha leszallnak hatulrol, feltolti a helyeket. Itt nincs kecmec. Van, ahol harman ulnek ket ulesben, egy csaj engen is odaenged mosolyogva. Fura harman ulni, de vicces.:) Mindenki nez, bazari majom hatas. Csak egy turista van rajtunk kivul, lathatoan felderul az arca, mikor meglat minket. Gyerekek alszanak keresztben a felnotteken. Igyekeznek minel szorosabbra zsufolni a embereket. Gyonyoru nagy barna szemu muszlim kislany, hercegnos csipkes, halvanylila kendoben. Ha ott szallnak le mint mi es elcsipem oket megkerem hadd fenykepezzem le. Nagyreszt egyenruhas iskolasok utaznak. Az egyik fiu mogott az ulesen egy masik kisebb, meg meg ketten az ulesen. Mint a kis majmocskak. Az ablakokon fuggonyok, kis bumszlikkal a vegen. Van, aki divatos, van, aki szegeny. Vekony nyurga fiunak mexikoi taxisofor stilusu napszemuvege van es himzett tarisznyaja. Egy, szerintem katona, is utazik a buszon. Annyira vekony, hogy az xxs-es egyenruha log rajta. Leszallt a hercegno kislany. :( De jo lett volna pedig megmutatni Nektek! Az informaciadas nem az erosseguk. Ha kerdezel toluk, valaszolnak, es ugy, mintha az, amit mondanak, szentiras lenne, aztan kesobb kiderul, hogy nem eppen. Ez rogton be is bizonyosodott ujra. A kedves kalauz lany elfelejtett szolni Kok Loinal, hogy le kene szallnunk a buszrol, itt lett volna a csatlakozas Hat Khao Lakba. Igy kotottunk ki Phuketen. Eloszor nem tudtuk, hogy hol vagyunk, mindegy volt, hol szallunk le, miutan kiderult hogy Kok Loit elhagytuk. Egy varosban tett le minket a busz. A kalauz csaj a vegen azert egy sorry-t odabokott. Kezdtunk kerdezoskodni, hogyan juthatunk el Kok Loiba es hol vagyunk most tulajdonkeppen. Phuketen voltunk, majdnem a kozepen. Nem akartunk ide jonni, de igy sikerult.:) A buszindulassal kapcsolatban mindenki mast mondott. Ebbol a buszmegallobol megy, a rendorseg melletti buszmegallobol megy, a buszpalyaudvarrol megy. Ha nem is tudjak a valaszt, soha nem mondjak azt, hogy nem tudjak. Jo jatek. Elindultunk a rendorseg fele, mert ezt az infot kaptuk legutoljara. Par meterrel odebb allt egy rendor es o mondta meg a jo valaszt, ahol voltunk eddig, onnan indul. Visszaindultunk, abban a pillanatban ment el az orrunk elott a busz. De a rendor leintette nekunk, nagyon jo fej volt. Es tudott rendesen angolul is. A busz pont a kok loi csatlakozasunk volt, lenyegeben az atszallast megoldottuk, csak mashol. Estere ertunk le. Hat Khao Lak egy kisebb, de a nemet es sved idosebb turistak altal felkapott hely. Hasonlit Ao Nanghoz, de valahogy kedvesebb. Hat Khao Lakot is elpusztitotta 2004-ben a cunami. Mindent visszaepitettek, ma mar nincs nyoma, csak egy muzeum es emlekmuvek. Szallast nagyon gyorsan talaltunk. Kaptunk ingyen vacsorat, kedvesek voltak. Es persze este ujbol esett az eso.

Mar annyira megszoktam Thaifoldon, hogy az otthoni kornyezet lesz furcsa:)

1. ha felülsz egy jó bkv-s buszra,azonnal rájössz,hogy hazaértél...a majmokért kár..