2012. február 25., szombat

gasztronomia

En ugyebar nem vagyok tulzottan nyitott az idegen konyhak kulonlegessegeire. Neha azonban nincs valasztas. A vonaton sem szerepelt szekelykaposzta a menulapon es a dzsungelturan sem gulyast fozott a turavezeto. A filozofiam az, hogy ami nagyon rossz azt nem eszem meg, ami kicsit rossz azt megeszem, mert enni muszaj. A thai etelekben sokminden ossze van keverve, a titok nalam az, hogy az osszetetelt sosem probalom megfejteni. Igy sokfelet ettem mar a rizses izetol a tesztas akarmiig. Tegnap Chiang Maiban mar tudatosan az egyik nemzeti etelt valasztottam az etlaprol, a pad thai-t es nem is volt rossz. Igyekszem kicsit kepbe kerulni es akkor irok meg tudomanyosabban is az etelekrol.

Sok helyen arulnak dobozban gyumolcsdarabokat omlesztve. Megszerettem az ananaszt, mert rajottem, hogy a tobbi egzotikus gyumolcs meg rosszabb es a nevuket sem tudom megjegyezni. Allitolag jeget, fagyit es hamozatlan gyumolcsot nem erdemes enni. A jeget nagyon nehez elkerulni, szinte mindig elfelejtjuk kerni, hogy mellozzek az italunkbol. A gyumolcsoket akkuratusan, izlesesen elokeszitik, nyilvan igy tudjak eladni a piacon 15 bahtert kaphato ananaszt 4 kis dobozban 4x 20 bahtert. Amugy meg olyan helyeken eszunk ahol sokan masok is, abbol nagy baj nem lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése