2012. március 3., szombat

bucsu eszaktol

Szupi kis chiang mai napjaink utolsojahoz erkeztunk. Felmotoroztunk egy 1600 m magasan levo wathoz Doi Suthepben. 10 kmes kacskaringos ut vezetett fel majd felvonoval mentunk tovabb a 300 lepcso helyett, lustak voltunk. Eszak-Thaifold legtiszteltebb watja ez, komplett csaladok fenykepezkedtek a szobrok elott vagy meneteltek korbe korbe a szentely korul. Szep volt jo volt de mar kezdtem ugy lenni a watokkal mint Norbi Erdelyben a deszkabaszasokkal :))

Atrobogtunk Hong Dongba, a fafarago kozpontba, ez Gabornak maga volt a paradicsom, de itt mar nem maradhattunk sokaig mert indultunk Sukhothaiba este busszal. Bo Sangba meg beugrottunk rottee-t enni. A rottee langostesztaszeru palacsinta amibe banant vagy mas finomat tesznek es csokival vagy fura feher szosszal ontik le. Csinaltunk videot rola ahogy keszul. Es nagyon finom. Otthon megprobalok sutni.

5 oras buszut vart rank. A palyaudvarra egy songthaew-el mentunk ki, hatul nyitott terepjaro szeruseg. A buszon van kulon szemelyzet arra aki rendezi az utasokat ki mikor szalljon le stb. Nagyon alaposak, minden utasra kulon figyelnek. Emeletes busszal mentunk. Utkozben keveset aludtam es nezegettem a tajat amig lehetett. Lattam ahogy egetik fel a foldet az ut szelen, csak ugy tekeregtek a tuzkigyok.

Sukhothaiban az erkezoket lerohanjak a motoros taxisok, de mivel csak egysevel vittek volna el, ezert elindtunk gyalog egy hozzank hasonloan fogalmatlan francia parral. Utkozben beszelgettunk veluk ok eppen a szigetekrol jottek fel. Veletlenul arra jart egy rendes taxi es alkudozas utan elvitt minket a szallasra, eppen jokor, mert az utszeli kobor kutyak keszultek minket felfalni. A szallasunk mintha egy mini dzsungel kozepen lett volna, a kis fahazikok alig latszottak ki a faktol bokroktol es mindenfele allathangokar lehetett hallani. Sor mellett uldogeltunk a kipakolas utan a teraszon, mikor Gabor felkialtott: ne ijedj meg! Ez az a mondat, amitol kapasbol osszeszarom magam. Gondoltam en innen szepen elosonok eszrevetlenul, erre azt mondja, ne mozogj! A pulzusom akkor mar az egekben volt, es biztos voltam benne, hogy harom kockas piton all vigyazzba a hatam mogott, mire Gabor: nezd milyen aranyos gekkok vannak a falon! Kover izzadsagcseppeket toroltem le a homlokomrol.. es nem pont most egy gekko fut at a teraszon..:) ?!?

Doi Suthep:


Hongdong:


Busz:

1 megjegyzés: