2012. március 3., szombat

Sukhothai - a benasag napja :)

Ott tartottunk hogy megerkeztunk Sukhothaiba. A varos Thaifold kozepso reszen fekszik es hires a thaiok elso jelentos kiralysaganak fennmaradt romjairol. A romok a sukhothai-i tortenelmi emlekparkban talalhatoak es UNESCOs! :), a vilagorokseg resze. A varos igy tulajdonkeppen ket reszbol all, regi es uj, 14 kmre vannak egymastol. Az ujbol at kellett jutnunk a regibe, ezt egy meg furabb jarmuvon tettuk meg, egy elol plato ket paddal, teljesen nyitott, hatul motor szerkezeten, amit egy no vezetett. A park bejaratanal kajaldak voltak a lepukkant fajtabol es mikor a kozelebe ertunk, szinte elleptek minket a thai vendeglatosok, futkosva kiabaltak hogy ide meg oda menjunk be. Rajtunk kivul senki nem volt ott. Leultunk majd ot perc mulva 4 busznyi thai gyerek es nyugdijas erkezett es az osszes hely megtelt.Igy tortent hogy a buszosok nagy resze elobb megkajalt mint mi es Gabor mar akar ki is fizette volna az elmaradt ebedjet csak mar menjunk onnan, vegul megkerult a kaja..:))Biciklit bereltunk mert a park 70 km2. Jartunk romrol romra. Allitolag itt a legnyugodtabb arcu Buddha abrazolsaokat lathattuk, bar en eddig egy Buddha szobrot sem lattam, ami rancolta volna a homlokat :))

Sukhothaiban szinten kedvesek az emberek. Az utolso watnal voltak kirakodok igy gyorsan vettem is egy szelcsengot kb. 400 forintert. Nagyon jo kis cuccok voltak fatablara festett Buddhak stb. Amikor a tablakat neztuk odajott hozzank egy csaj es mondta hogy ezeket o festette. De mikor megszolalt, felkaptuk a fejunket, mert ferfi hangja volt es miutan lecsekkoltam az adamcsutkajat, konstataltam hogy o bizony egy ladyboy:) Szurrealis elmeny volt pont egy tortenelmi emlekpark kellos kozepen es nem Patpongban talalkozni vele :) (Patpong Bangkok buli es kupleraj negyede ahol ladyboyok es mas lyanyok lepnek fel, akik pingpongoznak is, es nem a kezukkel dobaljak a labdat..:)). Az arusnal tartottam. Matattunk az asztalon mindketten, Gabor felvett egy festett cserepet en egy kis figurat nem vettuk eszre egymas es ugy koccantunk ossze hogy a cserep raesett az alatta levo cserepre es kettetorott. Hmhm alltunk alldogaltunk ezt bizony ki kellene fizetni, rossz erzes lett,volna elsunnyogni mintha mi sem tortent,volna. Megkerdeztuk az arust mennyibe kerul. 400 baht, kb. 2900 forint. Szuper. Lealkudtuk 280ra majd megmutattuk neki hogy eltortuk es megvesszuk. Osszeragasztotta es becsomagolta nekunk, kivancsian varjuk, a repulest hogy fogja birni..:)

Ez csak a kezdet volt. Irtam hogy biciklivel jartuk vegig a parkot. Az egyik szakaszon en mentem elol, mogottem jott Gabor. Meglattam par fakunyhot es meghuztam a feket de alig fogott, igy meghuztam meg jobban es hirtelen alltam meg. Ketto masodperc mulva erkezett meg Gabor egy nagy csattanas kereteben mire en akkorat estem mint a haz. Gabornak is megtetszettek a kunyhok igy o videozott, ezert nem latta, hogy megalltam. Eloszor csak lestunk, mint a lukinyul, hogy mivan. Nekem a bal labam banja a dolgot ami azota kekzold szinre valtott es be van dagadva. Gabornak viszont felszakadt a labkorme. Szerencsere nagyobb testi baj nem keletkezett. Mivel Gabor videozott, sikerult dokumentalni a tortenteket. Ezt meg ott gyorsan vissza is neztuk, vicces :) Osszeszedtuk magunkat de eszrevettem hogy hianyzik a fenykepezom. Az ut kozepen talaltam ra, de mar segiteni nem lehetett rajta, mert atment rajta egy auto, igy szegeny elhalalozott. Eleg szar kedvem lett, mert azon targyak koze tartozott amiket nagyon szerettem, joban rosszban velem voltak. Hat ez van. Este busszal Bangkokba indultunk.

Kozlekedes:

Sukhothai tortenelmi park:



Baleset, kisgyerek:

3 megjegyzés:

  1. Ez tényleg peches nap volt.:( Remélem már jobban vagytok, és azt is hogy legalább a képeket meg lehetett menteni a fényképezőgépről...
    Azt a videót szívesen megnézném majd...:)

    VálaszTörlés
  2. Az SD karya ep maradt, ennek orultunk is nagyon. Mar van vagy 4 kartyank tele, vigyazok am rajuk, mint a szemem fenyere ... :) A videot mindenkeppen megmutatjuk. :)

    VálaszTörlés