2012. március 3., szombat

kozlekedes tuktukkal

Ez egy elso latasra vicces es erdekes kozlekedesi modnak tunik, haromkereku motoros joszag. Mostanra azonban mar azt gondolom, hogy az vezet tuktukot aki lusta volt ahhoz, hogy osszegyujtson egy taxira. A tuktukosok agressziven nyomulnak, vagy tul sokat kernek, vagy keveset, de akkor mindenfele uzletbe, utazasi irodaba visznek el, ahol ennek fejeben uzemanyag kupont kapnak. Inkabb ertekesitok es kozvetitok, mint soforok. Viszont furgek a forgalomban.

Eloszor az elso napon Bangkokban utaztunk tuktukkal, amikor egy watban megismerkedtunk ket kedves emberrel. Ajanlottak, hogy menjunk tuktukkal az allo Buddhahoz es utana a hivatalos utazasi irodaba, ahol barmirol adnak infot a tovabbi utunkkal kapcsolatban es mindezt a kort 40ert. Lelkunkre kotottek, hogy csak sarga rendszamosat valasszunk, az a hivatalos es le is intettek nekunk egyet, aki 40ert meg is csinalta a kort. Az elso tapasztalat tehat jo volt. Masnap a Kiralyi Palota egyik rendezo embere javasolta, hogy amig nem lehet bemenni, addig nezzuk meg az Aranyhegyet, majd egy utazasi irodat es megvalamit, majd o szerez egy tuktukot minderre 60-ert. Mondta, hogy csakis a kekingesben bizzunk. Az Aranyhegy meg is volt, mondtam, hogy az utazasi irodat hagyhatjuk, tegnap megvolt, amikoris a soforunk szinte panikba esett, hogy o azert kap uzemanyag kupont. Ok, vegulis igy szolt az alku. Az utazasi irodaban nagyon ramenos volt az "ugynok", alig birtam elszabadulni, minden aron ram akart sozni valamit. (Szilvi mar reg kint volt) Vegul megigertem, hogy masnap visszamegyek, o pedig mondta, hogy Buddha figyelni fog. Mehetunk tovabb. Ekkor jott a meglepetes, a tuktukos meg bevinne egy boltba (azt hiszem oltonyoshoz), csak 5 perc. Mondtuk, hogy kizart. Percekig hisztizett, majd tovabbment es 300 meter utan ujra megallt, ujra rakezdett. Mondtam neki, hogy bementem az utazasi irodaba, az oltonyos nem 5 perc es mi a Palotara vagyunk kivancsiak. Ha nem tetszik kiszallunk, es vegul ki is szalltunk. Visszatessekelt, majd a Palotaig meltatlankodott, hogy o segitett magyar baratjanak, aki nem viszonozza, csovalta a fejet, sapitozott, musorozott.

Na, ezutan meg 2x tuktukoztam, amikor az utlevelemert mentem a repterre es a HEVig vitettem magam es vissza. Kalandnak elmegy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése