2012. március 6., kedd

a halak napja es a reggae kultusz Ko Taon

Ko taoi tartozkodasunk masodik reggelen ananasz es mango reggeli utan visszavittuk a motorokat es ujakat bereltunk egy masik helyen. Elindultunk az Ao Lek - Lek obolbe, ami a tegnapi kihagyott oblok egyike volt. Kb. 300 m szeles strand. Buvarszemuveggel erkeztunk de a nagy hullamok miatt nem tudtuk hasznalni igy csak fenykepezgettunk es neztuk ahogy a buvartanoncok trecselnek a vizben. A szigeten tobb obol van ahova kis de meredek szerpentineken lehet lejutni. A strandokon altalaban van egy ket vagy tobb etterem es kiado tengerparti bungallok. A hullamok miatt tehat nem buvarkodtunk. Elindultunk felfele. Itt is rosszabb volt az ut, homok es esovajatok. Meg akartuk nezni hogy mi van a masik iranyban es mikozben fordultam meg a motorral, megcsusztam, elestem. A homokos kavics es a terdem talalkozasa nem volt barati, igy mar masodik egyben utolso labamat is megnyomoritottam. :)
De ez volt a kisebbik baj. A ko taoi motorkolcsonzok nem ismerik vagy nem akarjak ismerni a biztositas fogalmat (chiang mai-al ellentetben), es termeszetesen a karcokert az altaluk elore meghatarozott tablazat alapjan fizetni kellett. Igyekeztunk erre meg nem gondolni hogy a nyaralas felhotlenul folytatodjon igy egy szomoru fel ora utan sikerult tudatalattim melyebb bugyraba tuszkolni azt a gondolatot hogy mi lesz majd holnap mikor visszaadjuk a motort.
Kerestunk egy csendesebb oblot, Freedom beachnek hivtak es a terkep jelolte mint buvarkodasra alkalmas helyet. Elotte nap mar voltunk ott es nagyon tetszett. Kb. 150 meter hosszu egy etteremmel az oldalaban hangulatos fakkal, hintaval. A fakrol kagylok logtak felfuzve. Nekem ez a hely lett a kedvencem Ko Taon. A vizben egy nagy szikla allt. Valoszinu orakon at buvarkodtunk mert nagyon leegtunk. A halak nagyon jo fej allatok. Jonnek korbevesznek nezegetnek csipkednek. Gabor osszebaratkozott egy feketevel aki kovette. Nagyon szines halat csak ketszer lattunk kekeszoldszine volt es egy leopardmintasat. En egyedul lattam egy lila feher halat ami gomb alakban terjedt szet es szanaszet logtak az uszonyai. Dokumentunfilmekben lattam ilyet. Ko Taot sok korallzatony veszi korbe es mi is lattunk korallokat, de tul messzire nem mereszkedtunk csak a szelen nezelodtunk. Hatalmas tengerisunoket talaltunk 30 centis tuskekkel, a horvat sunok kismiskak ezekhez kepest. Gabor nem egy felos fajta de meg o is pucolt a kozelukbol. :)
Kesobb megpihentunk az etteremben a strandon ahol a pultost megkerdeztem hogy milyen zene megy. Azt mondja Cikgi Mali. Eltartott egy darabig mig rajottem hogy Ziggy Marleyrol van szo. Az angol nyelv thai akcentussal komoly kihivasokat tartogat szamomra :)) Gabor egy fokkal jobb de sok vicces helyzet adodik ebbol, kiveve hajoindulas elott..:) Raadasul a legtobben nem tudnak folyekonyan, ezert tomondatokban vagy szavak egymas melle rakasaval lehet kommunikalni. Hat ennyit az angolgyakorlasrol. :))
Visszaterve Ziggyhez, a thaiok ugy tunik szeretik a Marley csaladot. :)) Lattunk tobb helyen jamaikai szinekre festett hosszucsonakot vagy boltot ahol kimondottan Marley rajongokra specializalodtak es raszta thait. :)) Az etterem napnyugtaval be is zart, mi pedig setalgattunk egyet a foutcan vacsora utan nezve. Thai etelt rendeltunk de mindkertonke budos volt nem tudtunk rajonni mitol. Aznapeste igy nem laktunk jol. Az etteremben lathattunk bimbozo szerelmeket otvenen tuli ferfiak es fiatalabb-idosebb kielt arcu thai nok kozott. Anyu "dolgozott", a kis pulya pedig ott lofralt korulotte. Egyre tobb nagypapat latunk thai unokaval.. :))
Lehet hogy mar emlitettem hogy a szigeten az egy fore juto kutyak szama eleg magas, durva verseny lenne itt hoppkutyaban :)))