2012. március 9., péntek

a masik oldal

A kedves nakhoni kislanyok kozremukodesenek koszonhetoen reggel indultunk Krabi fele. Eddig a keleti parton voltunk, Krabi a nyugati parton, az Andaman-tenger partjan fekszik. A nyugati partrol tudni kell, hogy a legtobb turista ide aramlik, es a keleti parti Ko Samuira. Ko Samui szallodakkal tuzdelt es draga, ebbol kovetkeztettunk arra, hogy eleg sznob is, igy kihagytuk. A nyugati partra todul a tomeg, boldog boldogtalan Phuketre megy, igy ez is kimarad. Valasztasunk Krabira esett, meglatjuk.

A nakhoni buszpalyaudvaron varakoztunk indulasig. Feher ember ketto volt, Philip bacsi ugye es egy fiatalabb csavo, aki mintha otthonosabban mozogna, ezert ot nem szamoltuk turistanak.
Pontban 8-kor megszolalt a hangosbemondo, eljatszottak a himnuszt!! Mindenki felallt es ugy hallgatta vegig. Napi ketszer jatszak le. A buszra felszallva osszebaratkoztunk Philip bacsival. Negy oras ut volt. Krabi kulvarosaban tett le minket a busz. Ko Phi Phire szerettunk volna menni, vegul maradtunk Krabiban, igazabol nem volt hatarozott uticel es Phi Phi draganak bizonyult. Vegul Ao Nangban kotottunk ki es kivettunk egy bungallot a telepules kozepen. Ao Nang es altalaban a nyugati part szep es hires a tengerbol hirtelen kiugro meszkosziklakrol, biztos lattatok mar ilyet kepeken.

Mivel keson ertunk Ao Nangba az utazas miatt, a szallas megtalalasa is elhuzodott, kb. delutan otkor tudtunk nekiindulni a latnivalok felkutatasara motorral. Van itt erdei templom es barlang kulon mondavilaggal, de nem talaltuk meg, sot a part kozeleben allo meszkosziklakat sem. Egy strandon bukkantunk ki, ahol lathatoan csak muszlimok furodtek. A lakossag egy resze itt is muszlim. Ok ruhaban furdenek. Tovabbhaladva kaucsukfakat lattunk, minden fan egy talka, a vagas menten csorgott bele a kaucsuk. Enyhe nyers gumiszagot lehetett erezni. Talalkoztunk elefantokkal, egy farmnal. Elefant szabadon nem el Thaifoldon, en ugy tudom. Eltevedtunk, egy zsakutcaba ertunk, katonai terulethez, orrel. Gondoltuk, vele nem alkudozunk, hadd mehessunk fel innen a sziklahoz..:))

Ismet talaltunk egy ejszakai piacot, ahol egy elefantnak valo mennyisegu ananaszt vettunk 20 bahtert. A zacskojaban volt egy kisebb zacsko, cukornak tunt. Ki akartam huzni belole, persze hogy nyitott szajjal lefele van berakva - reszletekkel nem torodnek :) - gondoltam sebaj ugyis cukor. Az. Sos chilis cukor. Ilyen a meseben nincs..:)) Lattam a kis piros foltokat, kicsit meg is orultem, milyen regen ettem robbanocukorkat. Gaborral megegyeztunk, a kepnezegetos esten ez lesz a desszert! :)) Az ejszakai piacon raszantam magam a rantott csirkecombra. Tok finoman csinaljak, parizsi bunda szer van rajta finom fuszerrel.

Van egy szep felsziget, Rai Leh, oda csak long tail boat=hosszucsonakkal lehet eljutni. A hosszucsonak draga itt es egyedi turakat nem erdemes tenni, mert joval olcsobban jossz ki egy szervezett uttal, igy ide mentunk at. Valahogy ez a nap nem igazan jott ossze, alig lattunk valamit. Mozdulni egy masik szigetre nem tudtunk mert a hajok nem indulnak du. negy utan, pedig en mentem / menekultem volna Ko Phi Phire!

Bemutatom Ao Nangot. Kepzeljetek el egy forgalmasabb balatoni telepulest a tengertpartra, rablosorostol bazarostol egyutt, adjatok hozza temerdek izlessel nem rendelkezo nemet sved es egyeb nemzetisegu turistat, egy-ket ladyboyt es 60eves feher ember -18 eves thai lany parokat, egyszer lattunk thai kisfiut is, sajnos. Nem jott be a hely hangulata, a balatoni telepuleseket viszont szeretem, mielott meg valaki hutlenseggel vadolna..:)) Erosen vagytam vissza Koh Tao es Phanganra.. Ugy latszik nem ismerem magam elegge, nem tudtam magamrol, hogy ennyire irtzozom az ilyen helyektol. Egy-ket napot eltoltenek bulizassal hasonlo helyeken, de ennel tobbet nem. Nagyot szippantottam hat kokuszolajos uvegcsembol es megkerestem a pozitivumokat, vegulis nyaralok es van roti! :)

Mivel a szervezett utak olcsobbak es a latnivalok inkabb hajoval megkozelithetoek, es mar tul keves az ido magunktol felfedezni Koh Phi Phit, lefoglaltunk egy egynapos kirandulast PPre.
Este leszakadt az eso, szinte minden nap esik. En fent a szallasnal neteztem, Gabor egy irodaban. Az eso eleredt es par perc mulva a plafonon levo spotlampak mellol csopogott a viz a nyakaba.. Eleg durva. A kajakat a motoron hagytuk, gondoltam, a piacos kabatos husnak annyi, de az ananaszrol nyugodtan lemoshatja a sos cukrot. :)

2 megjegyzés:

  1. jó lehet a sós cukor......

    VálaszTörlés
  2. mindent elolvasok,még többször is,olyan jó a stílusod Szilvi,írhatnál egy könyvet is,próbáld meg majd itthon,ha ráérsz,kicsit kiszinezed és kész!!Puszi:APA

    VálaszTörlés