2012. március 7., szerda

motoros kortura

A terv az volt hogy ma tovabballunk, de a csatlakozas miatt elment volna az egesz napunk, raadasul kisutott nap igy ugy dontottunk, hogy maradunk egy napot meg. Levitettuk magunkat a kikotovarosba, Thong Salaba, gyorsan kerestunk egy szallast, bereltunk egy robogot es nekivagtunk a sziget nyugati es eszaki felenek. Az ut jo, betonos es ketten megyunk egy motoron. A fouton haladva thai kunyhokat es palmafakat latni sok kokuszdioval a foldon. Egy ket kutya megkerget. Az uton talalt kalandok a legjobbak, rabukkantunk egy elefantfarmra es megetettuk banannal az ott palmafalevelet legeleszo elefantokat. Megerkeztunk a strandra, ami egy homokpaddal van osszekotve egy masik kicsi szigettel, hasonloan a ko taoihoz. Ahogy vonult vissza a viz egyre tobb resz latszott ki a homokpadbol. Tovabb kalandoztunk egy elhagyatott strandra. Mocsaras volt ezert nem furodtunk benne de talaltam egy nagy szep lila csigahazat.:)

Megerkeztunk a sziget egyetlen halaszfalujaba, Chaloklumba. Kis falu. Szaritott halrol hires es messzirol erezni a szagot. Ellensulyozasra vettem egy uveg kokuszolajat es legszivesebben mindenkinek ezt vennem, de a szallitassal bajok lennenek. A kokuszolaj illata minden gondot feledtet. Beultunk egy tengeri herkentyus etterembe. Gabor gyumolcsoket evett, o nem szereti a tengerbol szarmazo allatokat. En ettem egy chilis rakot. Kozben a szomszed asztalnal ulo bolond vagy reszeg sved sasokat figteltetett velunk, hogyan halasznak. Szerinte az egesz sas csalad ide jar halaszni, o mar regota figyeli oket. Sokfele emberrel beszelgetni az egyik ok, amiert jo utazni. Egy ujabb kutya kergetett meg, ezuttal gyalog. Eddig kivetel nelkul nyugodt kutyakkal talakoztunk de ma ugy latszik valami van a levegoben. Biztos a kozelgo telihold bolonditja meg oket.

Megneztuk a Coconut Beachet - ahol egy kobor rottweiler ket no melle beallt a vizbe es nezte oket - es a kilatast a halaszfalura majd visszaindultunk Thong Salaba. Az uton talatunk egy kinai templomot ami kevesbe szep mint egy thai templom. A Buddhajuk kover es nevet. A kortura vegen egy kis teblabolas a thong salai ejszakai piacon, ahol etel, ital, es mindenfele ajandektargy, stb. kaphato. Az eges es a labaim nagyjabol rendbejottek, keszen alltam egy masszazsra. Meg Chiang Maiban massziroztattam utoljara. A thai masszazs erdekes. Kiroppantja a gerinced, ujjaid, nyakad, kezzel-labbal massziroz. A neninek mondtam hogy tessek vigyazni mert jobb lab motor bal lab bicilki. Mondhatni, nem igazan erdekelte, hiaba szoltam, sziszegtem. :)

Holnap indulunk Nakhon Si Thammaratba, ami egyik regi kiralysag kozpontja volt. Thaifold regen - hasonloan Olaszorszaghoz - tobb kisebb kiralysagbol allt. Hat ennyi mara.

1. Milyen a kókuszolaj és mire való? és ugye tudjátok hogy milyen jó nektek :) és megélitek minden pillanatát az utazásnak? Úgy tűnik IGEN!

2. napozaskor boron - jobban barnulsz
    hajpakolasnak - hajmosas elott
    masszazsolajnak

IGEN :))

3. Este netezgettunk a szallaunkhoz tartozo strandon, pont elert a wifi odaig, amikor Zsiraf "racsetelt" Szilvire. A beszelgetes vegen Zs. kifejezte remenyet, hogy en egy Chang sort iszok. Es epp tenyleg azt ittam ... :)